Warszawa, marzec 2006r. Nr 34
Tresc Biuletynu Stowarzyszenia marzec 2006
Biuletyn Miesięczny
Stowarzyszenia Rynku Kapitałowego
Warszawa, marzec 2006r. Nr 34
OD REDAKCJI
Ministerstwo Finansów przygotowało projekt Ustawy o nadzorze nad instytucjami finansowymi. Projekt ustawy dostępny jest na stronie internetowej http://www.mf.gov.pl/_files_/instytucje_finansowe/nadzor_zintegrowany/projekt_ustawy_o_nadzorze_nad_if.pdf. Mamy nadzieję, ze będzie on przyczynkiem do przemyśleń nad kształtem nadzoru nad rynkiem finansowym w Polsce dla członków naszego Stowarzyszenia. W pierwszych dniach marca Zarząd Stowarzyszenia zajmie się przygotowaniem oficjalnego stanowiska w tej sprawie, dlatego też zachęcamy wszystkich członków do przesłania nam swojej opinii na adres srkunfe@webpark.pl.
Zapraszamy do lektury kolejnego numeru Biuletynu Miesięcznego Stowarzyszenia Rynku Kapitałowego UNFE. Zamieszczamy w nim wystąpienia Stowarzyszenia, które miały miejsce w lutym w dziale Dokumentacja, a także protokół z Walnego Zebrania Członków w dziale Z życia Stowarzyszenia Rynku Kapitałowego UNFE.
Zapraszamy też do odwiedzenia strony internetowej Stowarzyszenia: www.srkunfe.webpark.pl. Archiwalne numery Biuletynu dostępne są na naszej stronie internetowej (w wersji tekstowej), a także pod adresem www.pelc.net.pl (w pełnej wersji).
Redakcja
Dokumentacja
Warszawa, 28 lutego 2006 r.
Stowarzyszenie Rynku Kapitałowego UNFE
ul. Korzystna 7
03-623 Warszawa
Sz. P. Profesor Jan Monkiewicz
Przewodniczący Komisji Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych
ul. Niedźwiedzia 6E
02-737 Warszawa
Wniosek organizacji społecznej o dopuszczenie na prawach strony
do postępowania administracyjnego
W związku z toczącym się postępowaniem o wyrażenie zgody na fuzję PZU Złota Jesień i Skarbca-Emerytura wnioskujemy o dopuszczenie na prawach strony do tegoż postępowania.
W ocenie Stowarzyszenia Rynku Kapitałowego UNFE, głos organizacji społecznej powinien być uwzględniony w przypadku tak istotnej zmiany na rynku funduszy emerytalnych. Stowarzyszenie stoi na stanowisku, iż wszelkie zmiany w tym zakresie powinny być poprzedzone analizą szans i zagrożeń dla członków funduszy związanych z przeprowadzeniem postulowanej fuzji i przede wszystkim powinny uwzględniać ich interes. Dlatego Stowarzyszenia Rynku Kapitałowego UNFE wnioskuje o dopuszczenie do postępowania na prawach strony.
Celem statutowym Stowarzyszenia Rynku Kapitałowego UNFE jest podejmowanie działań na rzecz pogłębiania konkurencji na rynku otwartych funduszy emerytalnych oraz podejmowanie działań w celu ochrony interesów członków funduszy emerytalnych (par 5 Statutu), wnioskowane dopuszczenie do postępowania na prawach strony jest więc zgodne z celami Stowarzyszenia. Kształt rynku emerytalnego i poziom jego koncentracji ma istotny wpływ na sytuację członków OFE, konkurencję na rynku OFE i wysokość przyszłych emerytur. Zatem w interesie społecznym leży udział Stowarzyszenia Rynku Kapitałowego UNFE w postępowaniu, gdyż umożliwi szerszą analizę wniosku i uwzględnienie w toku postępowania interesu członków OFE oraz wpływu postępowania na rynek OFE i konkurencję na tym rynku.
Wniosek nie dotyczy interesów własnych Stowarzyszenia.
Statut Stowarzyszenia jest znany organowi nadzoru z urzędu, zatem Stowarzyszenie nie dołącza go do wniosku.
Pragniemy wskazać, że Stowarzyszenie zostało już dopuszczone do analogicznego postępowania dotyczącego innych podmiotów, a za dopuszczeniem go do udziału w tamtym postępowaniu wypowiedział się nawet wnioskodawca.
Warszawa, 02.03.2006 r.
Stowarzyszenie Rynku Kapitałowego UNFE
ul. Korzystna 7,
03-623 Warszawa
Sz. P. Profesor Jan Monkiewicz
Przewodniczący Komisji Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych
ul. Niedźwiedzia 6E
02-737 Warszawa
Pismo organizacji społecznej w postępowaniu
Nawiązując do pisma DPL/1812/177/04/06/MZ w sprawie wniosku z dn. 19 września 2005 r. o ponowne rozpatrzenie sprawy wszczętej z wniosku ING Nationale-Nederlanden Polska Otwartego Funduszu Emerytalnego o udzielenie zezwolenia na zmianę par 19 ust 1 statutu Funduszu, polegającą na podwyższeniu maksymalnej wysokości kosztów zarządzania Funduszem przez ING Nationale-Nederlanden Polska Powszechne Towarzystwo Emerytalne S.A., o których mowa w art. 136 ust 2a ustawy o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, poniżej prezentujemy ostateczne stanowisko Stowarzyszenia Rynku Kapitałowego UNFE w tej sprawie.
W związku z wnioskiem z 19.09.2005 r. ING Nationale Nederlanden Polska OFE (skarżący) o ponowne rozpatrzenie sprawy zakończonej decyzją z dnia 24.08.2005 r. Stowarzyszenie Rynku Kapitałowego UNFE wnosi o utrzymanie decyzji z dnia 24.08.2005 r. w mocy. W ocenie Stowarzyszenia rozstrzygnięcie z dnia 24.08.2005 r. o odmowie zgody na podwyższenie opłaty za zarządzanie pobieranej przez OFE jest rozstrzygnięciem zgodnym z interesem członków OFE i zgromadzonym w toku postępowania przed KNUiFE materiałem dowodowym.
Ustawodawca w ustawie zmieniającej ustawę o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych wprowadził zakaz podwyższania opłaty za zarządzanie do końca 2010 roku. Wprowadził jedynie dwa wyjątki od tej zasady: „jeżeli jest to uzasadnione koniecznością zapewnienia konkurencji pomiędzy otwartymi funduszami lub interesem członków otwartego funduszu”. Szczegółową wykładnię obu tych wyjątków przeprowadził organ nadzoru w zaskarżonej decyzji. W ocenie Stowarzyszenia wykładnia gramatyczna art. 7 pkt 2 ustawy nowelizującej prowadzi do wniosku, że sformułowanie, „jeżeli jest to uzasadnione” przerzuca ciężar dowodu na wnioskodawcę, czyli w niniejszej sprawie na skarżącego. Niezależnie od powyższego, organ nadzoru przeprowadził postępowanie dowodowe, w którym m.in. wykonał symulacje, które wykazały brak zajścia którejkolwiek z przesłanek, określonych w art. 7 pkt ustawy zmieniającej ustawę o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych. Organ nadzoru wykazał w swoim postępowaniu, że wnioskowana przez skarżącego zmiana statutu OFE nie jest ani uzasadniona koniecznością zapewnienia konkurencji pomiędzy otwartymi funduszami ani interesem członków OFE.
Wbrew stanowisku skarżącego organ nadzoru przeprowadził pełne postępowanie dowodowe w zakresie zajścia okoliczności o których mowa w art. 7 pkt 2 ustawy zmieniającej, przeprowadził stosowne analizy, z których jednoznacznie wynikało, że wyliczenia skarżącego są fałszywe i nie uwzględniają aktualnych danych finansowych towarzystwa będącego organem skarżącego, a także, że brak jest jakichkolwiek argumentów wskazujących na związek między wysokością opłaty za zarządzanie a podwyższeniem stopy zwrotu w przyszłości. Stowarzyszenie szczegółowo omawiało tę kwestię w toku postępowania zakończonego wydaniem decyzji z 24 sierpnia, zatem jedynie podnosimy, że wywody Stowarzyszenia w tym zakresie zachowują także pełną aktualność w związku z treścią skargi i Stowarzyszenie je w pełni podtrzymuje.
W ocenie Stowarzyszenia, oczywiste powinno być, że podwyższenie opłaty za zarządzanie – ze względu na sposób kalkulacji stopy zwrotu – prowadzi do obniżenia osiąganych przez fundusz stóp zwrotu. Zatem podwyższenie opłaty za zarządzanie ogranicza konkurencję cenową oraz wynikami inwestycyjnymi. Opłata za zarządzanie wpływa bowiem na oba elementy oceny funduszu dostępne dla konsumenta – na wysokość opłaty, a także historyczne stopy zwrotu. W przypadku podniesienia opłaty za zarządzanie zatem konkurujące OFE nie muszą obniżać poziomu swoich opłat za zarządzanie, ani osiągać wyższej efektywności inwestycyjnej. A to prowadzi do wniosku, że organ nadzoru prawidłowo ustalił, że wnioskowana zmiana prowadzi do ograniczenia konkurencji, a zatem wywołuje na nią negatywny wpływ. Odwrotnie – osiągnięcie przez OFE poziomu aktywów, który prowadzi do zaprzestania wzrostu opłaty za zarządzanie prowadzi do zaostrzenia konkurencji – zapewnia OFE możliwość osiągania wyższych stóp zwrotu (dzięki niższym w stosunku do aktywów kosztom ponoszonym przez członków) oraz prowadzi do konkurencji cenowej na rynku. W ocenie Stowarzyszenia wyniki finansowe PTE reprezentującego Skarżącego prowadzą do wniosku, że PTE to ma zapewnione więcej niż „godziwe” wynagrodzenie za swoje usługi bez konieczności podnoszenia opłaty za zarządzanie. Szczegółowe rozważania dotyczące konkurencji na rynku OFE przekazane przez Stowarzyszenie Prezesowi UOKiK są w posiadaniu organu nadzoru i zachowują one także pełną aktualność w świetle argumentów podniesionych przez skarżącego, zatem Stowarzyszenie nie powtarza ich w niniejszym piśmie. Stowarzyszenie uważa, że w toku postępowania organ nadzoru bezspornie wykazał, że podwyższenie opłaty za zarządzanie prowadzi do ograniczenia nie tylko konkurencji cenowej, ale także wynikami inwestycyjnymi i w świetle powyższego odmienne wywody skarżącego są całkowicie niezrozumiałe. Postępowanie dowodowe prowadzone przez organ nadzoru prawidłowo doprowadziło do ustalenia, że podniesienie opłaty za zarządzanie ogranicza konkurencję niecelową, czyli wynikami inwestycyjnymi, nie prowadzi natomiast do poprawy jakości obsługi członków OFE, gdyż przy obecnie pobieranych przez OFE opłatach i generowanych przez PTE zyskach dalsze zwiększenie poziomu opłat jest całkowicie nieuzasadnione.
Skarżący wprowadza także definicję „wynagrodzenia godziwego”, przez co rozumie wynagrodzenie „które pozwala pokryć niezbędne koszty skutecznego współzawodnictwa Funduszu na rynku otwartych funduszy emerytalnych”. Zdaniem skarżącego organ nadzoru nie wziął pod uwagę tego czynnika. W ocenie Stowarzyszenia ustawodawca nie posługuje się takim pojęciem jak „wynagrodzenie godziwe”. Nawet jednak przy przyjęciu założeń skarżącego, z danych finansowych PTE ING Nationale Nederlanden Polska wynika, że otrzymuje wynagrodzenie godziwe. Organ nadzoru prawidłowo ustalił, że wynagrodzenie otrzymywane obecnie przez skarżącego w pełni wystarcza na generowanie zysków dla akcjonariuszy PTE przy zapewnieniu najwyższego możliwego poziomu jakości i usług świadczonych członkom OFE.
W ocenie Stowarzyszenia, wbrew stanowisku skarżącego, organ nadzoru prawidłowo uwzględnił w swoim postępowaniu stanowisko Sądu Najwyższego dotyczące OFE Generali i dokonał oceny proponowanej podwyżki właśnie z punktu widzenia długofalowego interesu członków OFE i poziomu świadczenia w momencie przechodzenia członka OFE na emeryturę. Organ nadzoru przekonywująco i w sposób nie budzący wątpliwości, wykazał, że zgoda na podwyższenie opłaty za zarządzanie przez skarżącego prowadzić będzie do naruszenia długofalowego interesu członków OFE i obniżenia wysokości poziomu świadczeń emerytalnych.
Stowarzyszenie pragnie także podnieść, że przynależność wnioskodawcy do renomowanej grupy Nationale Nederlanden powinna prowadzić do szczególnie wysokiego profesjonalizmu działania wnioskodawcy i jego organu jakim jest PTE, a także troski o interes członków OFE.
Jednocześnie Stowarzyszenie ponownie stwierdza, że w jego ocenie nie zachodziły przesłanki do przeprowadzenia rozprawy administracyjnej, gdyż nie wniosła ona nic nowego do postępowania, a w szczególności nie przyczyniła się do przyspieszenia postępowania. W ocenie Stowarzyszenia wniosek o przeprowadzenia rozprawy złożony przez wnioskodawcę miał na celu jedynie opóźnienie wydania przez organ nadzoru decyzji.
W toku postępowania bezspornie wykazano, że:
podniesienie opłaty za zarządzanie ogranicza konkurencję między OFE poprzez zmniejszenie konkurencji między nimi w zakresie poziomu opłaty za zarządzanie,
podniesienie opłaty za zarządzanie nie prowadzi do podniesienia poziomu wyników inwestycyjnych OFE, a wręcz przeciwnie prowadzi do ich obniżenia (przy takich samych wynikach inwestycyjnych brutto wynik inwestycyjny netto przy wyższej opłacie za zarządzanie jest niższy), a zatem jest sprzeczne z interesem członków OFE.
Oznacza to, że nie zachodzi żadna z przesłanek wyłączających bezprawność podniesienia opłaty za zarządzanie przez wnioskodawcę. Zostało to jednoznacznie wykazane w dotychczasowym postępowaniu, Stowarzyszenie przedstawiło w tym zakresie szereg argumentów na wcześniejszym etapie postępowania. Stowarzyszenie wnosi więc o utrzymanie w mocy decyzji z 24 sierpnia 2005 r. jako zgodnej z prawem i interesem członków OFE. W ocenie Stowarzyszenia argumenty skarżącego są wadliwe i niezgodne ze stanem faktycznym i zasadami wnioskowania oraz zgromadzonym w sprawie materiałem dowodowym i obowiązującymi przepisami
Z działalności Stowarzyszenia Rynku Kapitałowego UNFE:
Protokół z Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Rynku Kapitałowego UNFE
Walne Zebranie odbyło się w dniu 09.02.2006 r.
Członkowie Stowarzyszenia zostali powiadomieni o Zebraniu w sposób zgodny z par 16 pkt 2 Statutu SRK UNFE tj. drogą elektroniczną z odpowiednim wyprzedzeniem.
Na Zebraniu stawili się Członkowie Stowarzyszenia zgodnie z załączoną listą obecności (zał nr 1).
Przebieg Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Rynku Kapitałowego UNFE:
1.Zatwierdzenie porządku obrad
Członkowie SRK UNFE zapoznali się z przygotowanym przez Wiceprezes Stowarzyszenia porządkiem obrad. P. Paweł Pelc złożył wniosek o poszerzenie porządku obrad o projekt uchwały w sprawie upoważnienia Zarządu do zawieszania i odwieszania zawieszenia członków Zarządu. Po uwzględnieniu tego wniosku porządek obrad został jednogłośnie przyjęty.
2.Wybór przewodniczącego obrad
Na przewodniczącego obrad jednogłośnie wybrana została p. Ewa Tomaszewska- Wiceprezes SRK.UNFE.
3.Wybór protokolanta
Na protokolanta obrad jednogłośnie wybrana została p. Anna Witkowska.
4.Stwierdzenie prawomocności zebrania
Członkowie SRK UNFE obecni w trakcie Walnego Zebrania stwierdzili, iż zostało one prawidłowo zwołane w sposób zgodny z par 16 pkt 2 Statutu SRK UNFE.
5.Sprawozdanie Prezesa Stowarzyszenia z działalności Stowarzyszenia w trakcie I kadencji
Punkt ten podzielony został na dwie części.
I części sprawozdania dotyczącą okresu 4.lipca 2002 r.- 7 listopada 2005 r. zaprezentował Prezes Stowarzyszenia dr Cezary Mech. Prezes podkreślił wagę prac realizowanych przez Stowarzyszenie takich jak udział i wsparcie prac legislacyjnych dotyczących regulacji rynku funduszy emerytalnych, udział w forach europejskich dotyczących tych zagadnień, aktywne włączenie się w inicjatywy mające na celu eliminowanie szkodliwych dla klientów praktyk niektórych funduszy. Istotnym było też włączenie się w przygotowanie programu gospodarczego oraz wsparcie inicjatywy parlamentarnej mającej na celu uzmysłowienie decydentom negatywnych konsekwencji planowanej fuzji w sektorze bankowym. Prezes podkreślił też iż w gronie członków Stowarzyszenia jest kilku ministrów oraz parlamentarzystów.
II część sprawozdania dotyczącą okresu 7.listopada 2005 r.- 9 lutego 2006 r. zaprezentowała Wiceprezes Stowarzyszenia Ewa Tomaszewska. Wiceprezes zaakcentowała udział Stowarzyszenia w sprawach administracyjnych dotyczących nie wyrażenia zgody przez organy nadzoru na podwyższanie opłat z tytułu zarządzania środkami, które obciążałyby klientów.
Całość sprawozdania stanowi załącznik nr 2 do protokołu.
6.Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia
Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej zaprezentowała Przewodnicząca Komisji Anna Nowak, która rekomendowała udzielenie absolutorium członkom Zarządu Stowarzyszenia.
Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej stanowi załącznik nr 3 do protokołu.
7.Dyskusja nad sprawozdaniami
Członkowie SRK UNFE obecni w trakcie Walnego Zebrania dyskutowali dotychczasowych dokonaniach Stowarzyszenia oraz kierunkach dalszych prac. Podkreślano, iż w trakcie swego działania SRK UNFE inicjowało i brało udział w kilkunastu istotnych dla rynku kapitałowego projektach. Członkowie nie zgłaszali zastrzeżeń do pracy Zarządu.
8.Zatwierdzenie sprawozdań
Członkowie SRK UNFE obecni w trakcie Walnego Zebrania zatwierdzili Sprawozdanie Zarządu Stowarzyszenia oraz Komisji Rewizyjnej i jednogłośnie przyjęli uchwałę o udzieleniu absolutorium Zarządowi.
Uchwała Nr 1/2006
z dn. 09.02.2006 r. Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Rynku Kapitałowego UNFE
w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Stowarzyszenia
Na podstawie par 15 Statutu Stowarzyszenia Rynku Kapitałowego UNFE udziela się absolutorium Zarządowi z działalności w okresie 4 lipca 2002 r- 9 lutego 2006 r.
9. Wybór Komisji Skrutacyjnej
Członkowie SRK UNFE obecni w trakcie Walnego Zebrania jednogłośnie zdecydowali o powołaniu do Komisji Skrutacyjnej p. Cezarego Mecha oraz p. Pawła Pelca.
9a. Projekt uchwały w sprawie upoważnienia Zarządu do zawieszania i odwieszania zawieszenia członków Zarządu
Projekt uchwały zaprezentowany został przez p. Pawła Pelca, po czym Członkowie SRK UNFE obecni w trakcie Walnego Zebrania jednogłośnie zdecydowali o jej przyjęciu.
Uchwała Nr 2 /2006
z dn. 09.02.2006 r. Walnego Zebrania Członków
Stowarzyszenia Rynku Kapitałowego UNFE
w sprawie upoważnienia Zarządu do zawieszania i odwieszania zawieszenia członków Zarządu
1.
Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia Rynku Kapitałowego UNFE upoważnia Zarząd Stowarzyszenia do zawieszania i odwieszania zawieszenia członków Zarządu na wniosek członka Zarządu
2.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia
10.Wybory Zarządu
Prowadząca obrady zaproponowała, by głosowanie prowadził p.Paweł Pelc- członek Komisji Skrutacyjnej. Propozycja ta została przyjęta przez obecnych.
P. Paweł Pelc zaproponował, aby głosowanie odbyło się w sposób jawny poprzez głosowanie „blokowe” tj. nad grupą kandydatów, a nie każdą kandydaturą odrębnie. Propozycja ta została jednogłośnie zaaprobowana przez Członków SRK UNFE.
Członkowie SRK UNFE obecni w trakcie Walnego Zebrania zdecydowali o zwiększeniu liczby Członków Zarządu do pięciu. Komisja Skrutacyjna potwierdziła, iż była to decyzja jednomyślna obecnych na Zebraniu Członków SRK UNFE.
Uchwała Nr 3 /2006
z dn. 09.02.2006 r. Walnego Zebrania Członków
Stowarzyszenia Rynku Kapitałowego UNFE
w sprawie określenia liczby członków Zarządu Stowarzyszenia
1.
Na podstawie par 15 Statutu Stowarzyszenia Rynku Kapitałowego UNFE określa się liczbę członków Zarządu Stowarzyszenia na pięć osób.
2.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia
Po dyskusji jako kandydatki do zarządu SRK UNFE zgłoszone zostały p. Ewa Tomaszewska, p. Teresa Rogalska i p.Anna Witkowska.
P. Paweł Pelc przeprowadził jawne, „blokowe” głosowanie w tej sprawie. Komisja Skrutacyjna potwierdziła, iż uchwałę o powołaniu członków Zarządu przyjęto jednogłośnie.
Uchwała Nr 4 /2006
z dn. 09.02.2006 r. Walnego Zebrania Członków
Stowarzyszenia Rynku Kapitałowego UNFE
w sprawie powołania członków Zarządu Stowarzyszenia
1.
Na podstawie par 15 Statutu Stowarzyszenia Rynku Kapitałowego UNFE powołuje się na członków Zarządu Stowarzyszenia:
p. Ewę Tomaszewską
p. Teresę Rogalską
p. Annę Witkowską
2.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia
11.Ukonstytuowanie się Zarządu
Prowadząca obrady zaproponowała przerwę w Zebraniu w celu ukonstytuowania się Zarządu.
Po przerwie członkowie zarządu zakomunikowali, iż Prezesem została p. Ewa Tomaszewska, Wiceprezesami p. Teresa Rogalska i p. Anna Witkowska, która jednocześnie pełnić będzie funkcje Sekretarza.
12.Wybory Komisji Rewizyjnej
Prowadząca obrady zaproponowała, by głosowanie prowadził p.Paweł Pelc- członek Komisji Skrutacyjnej. Propozycja ta została przyjęta przez obecnych.
P. Paweł Pelc zaproponował, aby głosowanie odbyło się w sposób jawny poprzez głosowanie „blokowe” tj. nad grupą kandydatów, a nie każdą kandydaturą odrębnie. Propozycja ta została jednogłośnie zaaprobowana przez Członków SRK UNFE.
Po dyskusji jako kandydaci do Komisji Rewizyjnej zgłoszeni zostali p. Anna Nowak, p. Dominik Piesiewicz oraz p. Tomasz Sokołowski.
P. Paweł Pelc przeprowadził jawne, „blokowe” głosowanie w tej sprawie. Komisja Skrutacyjna potwierdziła, iż uchwałę o powołaniu Komisji Rewizyjnej przyjęto jednogłośnie.
Uchwała Nr 5 /2006
z dn. 09.02.2006 r. Walnego Zebrania Członków
Stowarzyszenia Rynku Kapitałowego UNFE
w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia
1.
Na podstawie par 15 Statutu Stowarzyszenia Rynku Kapitałowego UNFE powołuje się na członków Komisji Rewizyjnej:
p. Annę Nowak
p. Dominika Piesiewicza
p. Tomasza Sokołowskiego
2.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia
13. Ukonstytuowanie się Komisji Rewizyjnej
Prowadząca obrady zaproponowała przerwę w Zebraniu w celu ukonstytuowania się Komisji Rewizyjnej.
Po przerwie członkowie zakomunikowali, iż Przewodniczącą Komisji Rewizyjnej została p. Anna Nowak, a członkami p. Dominik Piesiewicz oraz p. Tomasz Sokołowski.
Prowadząca obrady zakomunikowała, iż kadencja Zarządu Stowarzyszenia oraz Komisji Rewizyjnej upłynie 09.02.2009 r.
Po zrealizowaniu wszystkich przewidzianych na Zebranie punktów porządku obrad Prowadząca zakończyła zebranie.
W dniu 9 lutego 2006 r. odbyło się Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia Rynku Kapitałowego UNFE. Wybrane zostały nowe władze statutowe Stowarzyszenia. W Zarządzie znalazły się p. Ewa Tomaszewska, p. Teresa Rogalska oraz p. Anna Witkowska. W skład Komisji Rewizyjnej weszli p. Anna Nowak, p. Dominik Piesiewicz oraz p. Tomasz Sokołowski. Wybranym serdecznie gratulujemy i życzymy sukcesów.
W dniu 22 lutego 2006 r. Prezes Stowarzyszenia p. Ewa Tomaszewska została wybrana na nowego członka Panelu Konsultacyjnego CEIOPS na kadencję 2006-2008, zastąpi na tym stanowisku p. Pawła Pelca. Gratulujemy!
Zarząd Stowarzyszenia Rynku Kapitałowego UNFE
Prezes – Ewa Tomaszewska
Wiceprezes-Teresa Rogalska
Wiceprezes, Sekretarz– Anna Witkowska
Adres Stowarzyszenia:
Stowarzyszenie Rynku Kapitałowego UNFE
Ul. Korzystna 7
03-623 Warszawa
www.srkunfe.webpark.pl
e-mail:
srkunfe@webpark.pl